Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.12.2013 23:49 - Петък ден тринайсти
Автор: zlatkostanoev Категория: Поезия   
Прочетен: 866 Коментари: 0 Гласове:
7

Последна промяна: 14.05.2023 18:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 
      ПЕТЪК ДЕН ТРИНАЙСТИ

Петък ден чудесен време за разплата
и строежа живна вред се радост възцари.
Осребряват днес  потта ни по челата,
друго се работи чакат ли ни нас пари.

Ние сме бригада. Най-добрите на Земята,
видят ли ни ахват: ей ги идат олеле! 
Много ни ценят, царе сме в занаята.
План-чертежа дай ни и не ни бери гайле.

Врели и кипели знаем две и двеста,
всичко ни е ясно от основата до ключ.
Щом веднъж започнем ние сме насреща,
здраво ний работим, тъй научени на труд.

Малка сме бригада. Има-няма трима,
но труда личи ни и като за сто строим.
Много сме кадърни, всеки дарба има, 
аз зидар, а плочата от Петко и Евтим.

Петко със теслата цар е на кофража,
а Евтим наследник е на неговия трон,
но далеч е още. Под секрет да кажа-
до сега той няма отведнъж забит пирон.

Петък е, затуй ли шефа днес сърдит е:
—Плочата е крива виж ела я погледни!
Аз му викам: Не е, криви са гредите
и окото лъже, туй  от мен го запомни!...

Петко плоча лее. Охка, пъшка. Трудно!
Гледам стълба няма, горе как се е качил, 
а и как ще слезне? - мен ми стана чудно, 
ама той си знае, доста плочи е ушил.

Петък ден прекрасен, но беда голяма-
нещо тъмно стана изведнъж ми се смрачи.
Де ли е вратата? - то от нея помен няма,  
аз съм я зазидал и къде е не личи.

Петък ден тринайсти. О, съдба злочеста!
Майсторлъка сбра ни, а сега сме в негов плен.
Ненавиждам, Участ, с тебе тази среща,
раздели ни - Петко от Евтим, а тях от мен!

                  Бурен Трън




Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: zlatkostanoev
Категория: Поезия
Прочетен: 490869
Постинги: 305
Коментари: 656
Гласове: 5120
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031